Mercedesova drumska krstarica

P. ŽIVKOVIĆ

20. 08. 2013. u 11:51

Test "Novosti": „Mercedes E klase 220 CDI blu efišnsi“ - „Mercedesovi“ stručnjaci tvrde da su napravili najbolju „E klasu“ do sada. Još efikasniji motori i sistemi za pomoć tokom vožnje

NOVA generacije „E klase“ koju su „Novosti“ imale na testu pokazala je da „trokraka zvezda“ ne gubi svoj sjaj, a kamoli trku s rivalima kada su u pitanju luksuz, bezbednost i „čarolija“ na točkovima.

Sa novim, još efikasnijim motorima, novim sistemima za pomoć tokom vožnje i novim dizajnerskim izrazom, „Mercedes“ je sveobuhvatno modernizovao „E klasu“. Dovoljno je reći da limuzina i karavan premijerno predstavljaju najmanje jedanaest novih ili optimizovanih sistema za pomoć tokom vožnje koji će se naći u budućoj „S klasi“.

Posle testa „E klase“ sa dizel motorom, imali smo priliku i da u Krnješevcima, u vodećem regionalnom centru „Mercedes-Benca“ za obuku, budemo među odabranim redakcijama koje su isprobale i hibridni pogon, ali i najnovije bezbednosne sisteme ove „mečke“ koja dolazi u dve karoserijske verzije - kao limuzina i karavan.

Mercedes“ je u svojoj „E klasi“ primenio „intelligent drive“, što bi najtačnije moglo da se prevede kao „inteligentna pomoć vozaču“. To su i sistemi koji prvi put pružaju pomoć u sprečavanju nezgoda s vozilima koja dolaze sa bočne strane ili s pešacima, aktivan sistem za nadgledanje kolovozne trake koji pomaže u sprečavanju nezgoda s vozilima koja dolaze u susret ili stalno upaljena duga svetla koja ne zaslepljuju ostale učesnike u saobraćaju. Tako

će se „E klasa“ sama zaustaviti (ako ne idete brže od 50 km na čas) i sprečiti da istrčali pešak nastrada, ili će vam pomoći da bolje, jače i pravovremeno zakočite pri većim brzinama.

Naravno, zahvaljujući radarskim sistemima i kamerama, znaćete na vreme da li vam neko dolazi iz „mrtvog ugla“, a automobil će u slučaju da ignorišete upozorenje sam prikočiti i spasti vas nezgode. Prvi put se pomoć pri parkiranju odnosi i na poprečno a ne samo na parkiranje vozila po dužini.

To izgleda gotovo nestvarno: prođete lagano pored mesta gde biste želeli da se parkirate, date dozvolu da se automobil parkira sam i sklonite ruke s volana.

SPECIFIKACIJE
* Motor: E 220 CDI
 * Zapremina: 2.143
* Snaga: 170 KS
* Obrt. moment: 400 Nm
* 0-100: 8,4 sek.
* Maks. brzina: 228 km/čas

Naravno, vozne karakteristike i ostala „čudesa“ nisu nimalo uticali na to da „Mercedes“ iole „škrtari“ kada je luksuz u pitanju. Kabina je skrojena za uživanje, sve je izrađeno od vrhunskih materijala, skladno, lepo...

Pri tome, četvorocilindrični dizelski agregat od 170 KS sa automatskim sedmostepenim „G-tronik“ menjačem toliko je moćan i elastičan da stvarno imate utisak da ste za kormilom neke krstarice.

Jasno je da je „Mercedes“ ponudio još ekonomičnije motore i, naravno, još „zelenije“. Tako fabrički podaci kažu da motor „E 220 CDI blu efišnsi“, koji smo mi imali na testu, troši 4,5 litara dizela u proseku, s tim što na otvorenom drumu ne prelazi četiri litra.

Na našem testu, bar prema podacima na putnom računaru, potrošnja je bila u granicama „fabričkih“, iako je jasno da onaj ko ima bar 39.828 evra, koliko košta najjeftinija „E klasa“ na našem tržištu („E 200 CDI“), baš i ne razmišlja o potrošnji goriva.

Ipak, ono što se u svetu i Evropi pomno gleda jeste zagađenje životne sredine, pa je ova „mečka“ sa emisijom ugljen-dioksida od 119 grama po kilometru svakako po volji „zelenih“.

Automobil na našem testu, sa obiljem opreme (nismo mogli da se setimo šta bismo još dodali kao opciju), košta 54.656 evra, a najjeftiniji „hibrid“ je 53.356 evra.

DIMENZIJE

* Dužina: 4.879 mm

* Širina: 1.854 mm

* Visina: 1.474 mm

* Masa: 1.735 kg

* Prtljažnik: 540 l


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije